LOGO ONTWERP & MERKSFEER

My Touch is een all-round beautysalon in Krimpen a/d IJssel, bijzonder gespecialiseerd in bruids make-up en kapsels.

Suzanne, de eigenaar, wilde haar salon een make-over geven. Verse verf op de muren, een gerestylde balie. Daar hoorde ook een nieuw logo bij. Suzanne vertelde me dat ze diverse ideeën had en mooie voorbeelden had verzameld, maar gewoon niet verder kwam.

We bespraken haar wensen, do’s en don’t en aan de hand van mijn concepten werd voor Suzanne steeds duidelijker wat ze wilde.

Ik hield tijdens het hele proces ook haar doelgroep en concurrentie in het achterhoofd.

Na een volmondig ‘JA!’ leverde ik alle bestanden op die Suzanne maar nodig kan hebben.

Suzanne heeft nu een logo waar ze verliefd op is wat ze overal durft te laten zien. My Touch is klaar voor de toekomst: het logo is meer dan geschikt voor gevelreclame, T-shirt bedrukking of stijlvolle cadeaubonnen.

Suzanne Smit – van Dieren

-EIGENAAR-

Ik ben zo blij met Angela, ik had meerdere ideeën in mijn hoofd, maar telkens als ik deze ideeën zelf ging uitwerken, dat was het ‘t toch net niet. Ik ben meer dan tevreden met het eindresultaat!

HET LOGO

NEGATIVE SPACE

Het My Touch logo maakt gebruik van ‘negative space’. In de ‘O’ is een vrouwelijk geszichtsilhouet te zien – een verwijzinging naar de doelgroep. Dit type logo komt modern en professioneel over.

UNIEK

In de beauty-branche komen vaak dezelfde kleuren en stijlen terug. Ik heb voor een andere aanpak gekozen, zodat het logo van My Touch eruit springt.

SYMBOLIEK

De vrouwelijke silhouet heeft losse plukken haar. Haar dat al mooi is van zichzelf (Your Beauty)-  maar dat door ‘My Touch’ de ultieme kans krijgt om volledig tot zijn recht te gaan komen.

HET KLEURENPALLET

De belangrijkste kleur had Suzanne al duidelijk voor ogen. Goud.

Goudkleur is een apart geval. Dit is geen ‘vlakke’ kleur zoals blauw of rood. Want hoe print je goudkleur? Hoe krijg je de kleurcode om te gebruiken op een website? En wat als je goudfolie wil gebruiken?

Uiteraard heb ik daarmee rekening gehouden bij het creeëren van het kleurenpalet.

Door toevoeging van een uitgekiende lichte en een verijkte tint zwart krijgt het goud de hoofdrol.

VISUALISATIE

Soms is het lastig voor te stellen hoe een logo er ‘in het echt’ uit komt te zien. Zeker als je weet dat je hem wilt laten drukken.

Om die reden laat maak ik altijd enkele zogeheten mock-ups. Dat is gewoon een van de vele extra’s die inbegrepen zijn.

Daardoor zie je precies hoe je nieuw logo zal staan op een T-shirt, op papier of zelfs aan je gevel!

Dat helpt als je, net als Suzanne, moeilijk kunt kiezen tussen bepaalde varianten.

BENIEUWD NAAR DE MOGELIJKHEDEN?

Reserveer direct online een plek in mijn agenda. Dan maken we kennis tijdens een gratis videocall en vertel ik je meer.

>